Monday, October 26, 2015

#sayajual : Jubah printed Qinaraland

Salam.. 
Alhamdulillah..kina ada 1 lagi cabang bisnes baru. Sangat mencabar clothing line ni. Please support me. :p 

Sekarang ni ada 4 design tapi kina upload 1 design dulu which is my favourite. Ada 3 color. Tak suka model die tapi nak jimat punye pasal..hahaha..next time pakai model betul-betul lah. Color & corak pulak tak clear sangat dalam gambar ni. Tapi kalau tengok depan-depan memang sangat sweet. Kena amek gambar guna iphong mak adik nanti. Nanti upload semula.

Please follow IG: Qinaraland
Jubah printed ni sangat limited dan takkan direstock dah. Jadi possibility untuk jumpa orang pakai jubah yang sama adalah sangat rendah. Hahaha. Jubah ni size besar. Kalau mengandung dan menyusu pun sangat selesa nak pakai sebab die tak ketat. InsyaAllah gerenti puas hati.

Size boleh tengok dekat ig qinaraland. Tapi kalau korang selalu pakai XL, kena amek L. Kalau selalu pakai M amek S. Time ni lah nak feeling pakai size kecik kaaaan. Hahahaha.

Harga : RM149
Postage semenanjung : RM8
sabah sarawak : RM10
Setiap pembelian akan dapat freegift!

Whatsapp untuk order : +60132126952




Tuesday, October 20, 2015

Review : Nurraysa DD glowing moist cake & pearl magic lipstick

Salam

Pernah tak terbaca surirumah berusia 23 tahun dan dapat keuntungan 1 juta sebulan. Tu lah pemilik Nurraysa Beauty. Muda-muda dah jutawan. Kina dah try 2 product dari Nurraysa Beauty dari seller Liza Estrella_onlineshop. Ada 1 lagi dapat sample collagen soap tapi tak try pun sebab sabun cuci muka banyak lagi.
Nurraysa Glowing DD Moist Cake & Pearl Magic Lipstick
Sebelum ni BB cream, CC cream sekarang  DD plak hah. DD stands for dynamic defence. Die berfungsi sebagai concealer. foundation & powder. Bekas die color silver, bukak-bukak terus nampak moist cake nye. Ingatkan takde span, rupanya tersorok di bawah. Mengingatkan kina pada bb cushion beli dekat korea. Tapi kina dah let go sebab rasa tak sesuai dengan diri. Ibu kina pun tak berkenan bb cushion tu. Brand innersfree.
Bila dibuka. Kina punya color medium.
Span die ade dekat bawah

My verdict tentang DD glowing moist cake ni:
Pros:
1) Bila sapu rata je dekat muka sebab die pakai span. Jenis orang yang takde nak brush-brush. Selalu pakai foundation/bb cream pakai tangan je memang comot. Kina la tu. Hahaha
2) Full coverage. Dapat tutup jeragat & jerawat biji2 kecik.
3) Nampak glowing gitu
4) Mesra solat.
5) Ringan.
6) Menarik pada kina ingredient die ada air zam-zam.
7) Lagi suka dd glowing moist cake ni bila compare dengan bb cushion innersfree

Cons:
1) Ada 3 color, Light, Medium & Dark. Color medium agak gelap. Jadi kalau biasa pakai medium baik amek yang color light. Ibu kina pun nak sebab pos sampai ke office die aritu, die lah tukang rasmi. Hahaha. Die pun cakap best pakai tapi agak gelap color tu. Terus order pulak color light satu utk ibu kina.
2) Bekas mungkin boleh upgrade di masa hadapan.

Harga : RM39 sahaja!



Tentang pearl magic lipstick pula. Pearl magic lipstick ni color die ikut warna darah kite. Bestnya lipstick ni die takde plumbum dan tak menghitamkan bibir. Masa dekat U dulu bibir kina tak start menghitam lagi. Lama-lama mula lah. Dulu pakai lipstick maybeline gi kuliah..hahaha..feeling2 moist je. Hahaha. last-last hitam.
Pearl magic lipstick

My verdict tentang Pearl Magic Lipstick ni:
Pros
1) Rasa moist
2) Celek sket je dah naik color
3) Color natural
4) Mesra solat, senang nak travel

Cons
1) Not long lasting

Harga : RM24 sahaja!

Esok gaji kan kan kan? Sape nak try 2 produk ni jangan segan silu boleh la contact Liza. Die pos cepat tau.

Whatsapp: 0172666154
Instagram : Estrella_onlineshop
Facebook : Estrella Muslimah
Butik vendor: Popdonna Bangi Seksyen 9 (Sebelah manjaku atas zoukspa)
Kalau nak COD pun boleh tapi untuk pembelian lebih RM100 di Seremban, Senawang, Port Dickson & Putrajaya. Kina recommend beli lah sakura mask seqy beauty & dd glowing moisst cake tu boleh la mohon COD. Hihi.

Suri rumah yang nak buat dropship cari duit lebih pun boleh contact Liza ni tau.

Ni gambar tempoh hari. Kina pakai 2 menda alah ni je. Tak pakai bedak pun sebab bedak habis. Nampak glowing ke idok? Hahahaha. Baru beli bedak baru semalam. Masuk guardian nak beli pixy tapi terbeli bedak lain pulak.Hahaha. Nanti la review, tak pakai lagi.



Monday, October 12, 2015

3 perkataan pertama shafiyah

Salam

Semalam shafiyah 1st time melontarkan 3 patah perkataan yang boleh difahami. Hihi

"I lah U" = I Love You

How sweet is that! Tergelak-gelak ktorang dengar die dok ulang i lah u i lah u..

Akhirnya di usia 1 tahun 3 bulan baru boleh ikat rambut die. hihi.
Ye, rambut shafiyah ni kerinting. Kalau pegi mana-mana orang akan cakap oh kakak rambut lurus (terlalu lurus & tebal lebat), adiknya rambut kerinting (lembut, nipis dan nampak tak panjang). Nasib baik sorang 3 tahun sorang 1 tahun, kalau beza setahun sorang mesti ingat kembar tak seiras.



Tuesday, October 6, 2015

Review : Orlin Mix Botanical Drink

Salam..

Hari tu ada return customer theshopablog kina offer trial orlin ni. 
"Kina menyusu lagi tak? kite nak bagi free trial orlin bagus utk ibu menyusu"
"A,ah, still fully bf shafiyah.."
"Kite nak honest review dari kina, jujur kalau tak berkesan pun takpe"

Katanya bagus untuk ibu menyusu dan die pun nak tau honest review dari bf mom. Ok la, why not try lagipun shafiyah da la kuat menyusu. First time dengar orlin ni seriously. Orlin ni mix botanical supplement drink. Takyah bancuh. 
Trial orlin 60ml, smart gak botol die.

Bila dapat trial pack ingat macam pack kecik-kecik packet, rupanya dalam botol comel ini. Cara pengambilan 2 sudu besar semasa perut kosong, masa sebelum breakfast. Kina mula-mula takut2 jugak nak makan. Hahaha. Bila dah ngap rasa ok je, teringat minum prun maya karin tu. Ha..innershine. Kok lupa ya namanya. Lebih kurang rasa die, macam manis-manis-masam-pahit. Sedap je pada kina. Ada 1 hari tu shafiyah nampak, die mengamuk2 nak jugak. Bagi la sket je. Mengamuk pulak nak lagi. Sabo ye syg nanti mama beli supplement untuk awak yang ada habbatusauda,kurma & madu macam orlin ni. Kang tak pasal-pasal montok apa yang tak patut montok lagi di usia awak. Hahaha. Nak makan pun kena sorok-sorok.
Kina makan guna sudu plastic ikea. kuikui. air jangan lupa minum banyak2.

Kandungan orlin ni: Kurma, Madu, Serapat, Kolagen, Sirih, Habbatussauda, Mirifica, Garciania Cambogia. Kurma , madu, habbatussauda memang takle disangkalkan memang milk booster terulung di alam semesta. Kolagen, Serapat, Sirih & Mirifica pula memang sesuai untuk perempuan yang meningkat usia. Hahaha. Garcinia Cambogia pulak famous untuk kuruskan badan, ada doktor yang buat kajian tentang garcinia camborgia ni tu banyak product gunakan garcinia cambogia.

Ok, mari teruskan review selepas makan trial Orlin :
Hari pertama : Tak rasa apa-apa perubahan pon.

Hari kedua : Rasa susu cepat sket penuh lepas time bf. Shafiyah tu sekarang kalau bf taknak sebelah je. 2 2 belah. Mengamuk tu kalau tak bagi. Lepas tu cepat haus.

Hari ketiga :Bangun pagi tu rasa segar sket badan. Tak lembik. 

Hari keempat : Terlupa langsung nak makan. Hahaha. Jadi no progress this day. Macam biasa2 je.

Hari kelima : Hari ni ingat lagi pudin cakap "sayang tak penat ke?" Sebab tak tido pun dari lepas subuh sampai tengah malam. Padahal traveling day.

Hari keenam : Perasan selera nak melantak tu kurang sket. Walaupun makanan lauk faveret uols. 

Hari ketujuh : Penghadaman makanan lebih cepat. Tak cirit tak sembelit. Happy tummy. Kurus? Taklah. Cuma rasa metabolism ada naik sket. Timbang sama je takde perubahan.

Lepas dah habis 1 botol trial orlin tu kina pegi order plak 1 botol besar. Nasib dapat harga special. Thank you Alya! Kalau kina order maknanya kina suka la. Kina beli sebab suka susu rasa cepat penuh, bertenaga & metabolism tinggi sket. 
Ni botol besar kina beli dengan harga spesel itu. Compare dgn size trial yg da habis.

Yang takde effect pada kina selama trial tu adalah kuruskan badan, keputihan taktau sebab takde keputihan masa tu jadi tak boleh bagi pendapat & kulit bertambah cantik tarak (what to expect seminggu je try kan). Ibu-ibu mengandung tak boleh makan tau tapi boleh masuk dalam list to buy untuk dalam pantang nanti sebab elok untuk tengah dalam pantang kan yela tengah stress pasal susu, kena banyak tenaga jaga baby, takde hal sembelit.


Harga asal sebotol RM99.00, promotion sekarang ni RM85 tapiiii kalau 10 orang pembeli cakap tau dari blog kina dapat harga RM70 exclude postage. Banyak tu jimat. 
Ok, fine, taknak lah beli besar terus. Beli la trial je dulu. RM20 sahaja sekarang ni. Harga biasa RM25.90. Kalau takde effect takyah beli dah. Trial pun ada limited time offer beli 4 free 1 free postage!


Sape yang nak order jugak boleh order dengan 
ALYA : WHATSAPP +60129193839 {KALAU CAKAP TAU DARI BLOG KINA DAPAT HARGA SPECIAL TAU TAPI 10 ORANG TERAWAL JE LA} 

Sekian review seikhlas hati dariku.....


















Monday, September 21, 2015

Rumah kami : Kipas living room bersiling tinggi

Salam

Rumah sekarang banyak design ceiling tinggi. Termasuklah rumah kami. Bila rumah tinggi, nak pasang kipas kena pakai downrod. Lampu pun ada jenis yang boleh pasang untuk ceiling tinggi camni. Nasib baik la pegi kedai lampu tu orang tu cerita camni boleh yang camtu tak boleh. Kipas macam ni tahan lasak & laju. 

Kipas kitorang beli color dark grey brand Panasonic, plan nak warna gelap lain sket dari dalam bilik. Google punye google jumpa dekat lelong.com. RM158 di kedai Ban Huat dan kebetulan pulak kedai tu dekat Butterworth, Penang. So pergi sana jela nak beli untuk jimat postage, tengok harga RM169. Jadi harga dekat online lagi murah. Kitorang pun nego nak harga online, mula-mula SA tu blur2 tak tau kot. Pastu cite la kat die. Hahaha. Dapat la harga RM158.

Ini kipas yang kitorang beli dari banhuat

Jadi, untuk orang yang rumah bersiling tinggi ni. Dekat sini ada guideline untuk tau berapa ketinggian/panjang downrod yang diperlukan. Discuss la dengan tukang pasang. Sebab kena match jugak dengan lampu nanti ada bayang.
Macam kina siling 15 kaki, jadi downrod perlu 60inch atau 5 kaki. Credit pic to : www.formplusfunction.com

Kalau siling korang 13 kaki, beli rod size 3 kaki. Kina memang cakap dekat die nak 4-5kaki. Mula-mula die nak buat 3 kaki pastu kina cakap takut tak rasa angin. Die pun ok je. Die yang setelkan semua. Beli rod seme. Nasib bukan rod color putih, kalau tak tak matching la kan. Kina tak tahu die beli dekat kedai mana. Tau-tau setel. Hihi.

Ye..gayat menengoknye..hahaha..tu shamsul, nasib die pun tinggi orangnye..skg asyik nak tutup buka lampu tu je..awal lagiii kan..
Rumah ni takleh pasang downlight utk ceiling ni sebab katanya wiring dekat beam la ape kina langsung xpaham. hahaha. Kalau nak pasang pun kena buat external. Takpe, so far biar camni je dulu. 10 tahun lagi baru pikir. Next catatan tentang lampu & langsuir langsir pulak..







Thursday, September 17, 2015

Rumah kami : Kipas murah-murah untuk bilik

Salam.. 


Ok, untuk kipas memang target panasonic & KDK tapi bukanlah yang mahal-mahal fancy-fancy pon asalkan ade angin dan ada kualiti. Beli yang paling basic dan semua brand Panasonic, KDK mahal sket tapi orang cakap motor KDK tu pakai panasonic so ok la panasonic semua kecuali kipas dinding. 


Rumah perlukan 4 kipas ceiling & 1 kipas dinding sebab tinggi ceilingnya. Kipas living hall special sket proses die sebab ceiling tinggi, next cite pasal kipas living room. 


So 3 kipas ceiling + 1 kipas dinding ni kina beli dekat mana? Dekat LAZADA. Hahaha. Kipas pon beli online jah sekarang ni. Bukan apa, harga murah, warranty pun ada, terus hantar ke rumah/office. Senang untuk yang dok jauh dari rumah ni. Asal balik kuantan macam-macam nak setel. Memang tak sempat, dah la kina ni jenis suke survey seme kedai. (mana nak sempat!hahaha) Yang penting beli kalau nak beli online harus yang ada 5 stars review. Macam theshopablog. Eh eh..:p

Kina beli 1 twin, 1 single sebab nak pakai 3.
Kipas ceiling amek yang panasonic F-M15A0 3 bilah 60inch (standard size) untuk semua bilik. Sekarang ni dah siap pasang dah pun dekat rumah, upah kawan wan mi untuk pasang. Nanti kina share upah wiring shamsul kawan wan mi tu. 

Kipas dinding pulak kina beli kipas MIDEA yang ni je sebab tengok banyak review 5 stars dalam belas2 review cakap bagus. Lagipun nanti nak buh kipas diri je dekat bilik tengah tu. Kipas berdiri banyak sebab dekat bintulu dulu ada menang cabutan bertuah la, beli pun ade sebab rumah sana takde kipas ceiling.

size die 16inch, besar.

Kipas midea yang da selamat bersemayam di bilik no 2.

Total harga untuk kipas beli dekat LAZADA
Panasonic F-M15AO - Twin pack - RM298
Panasonic F-M15AO - Single - RM149
Midea wall fan - RM105 (Minggu lepas da no info, da habis stock, semalam check da ade semula!)
Delivery charge - RM30 
Tapi sebab beli masa discount, alhamdulillah. 
Dari RM582 jadi RM505. Jimattt banyakkk..

Dalam bilik 3 & 4

Dalam bilik master
My verdict : Ketiga-tiga kipas panasonic tu laju & senyap. Recommended! Kipas MIDEA tu pulak tak sangka besar. Sangat berbaloi dapat grab harga RM105. Berbunyi la sket tapi kipas dinding biasa la kot macam kipas stand. Alhamdulillah kipas dah setel.

Wednesday, September 9, 2015

Sponsored video : Ramuan Enak Utk Dapur

Salam {sticky post}

Kitchen cabinet yang menawan adalah impian semua isteri-isteri/mak-mak..Sejak belum ada rumah sendiri dah mula berangan-berangan kan? Fall in love sangat dengan kitchen cabinet ikea. Dah pernah tengok tak video die? Kagum sangat. Sangat-sangat super duper creative lah IKEA ni. I hope IKEA nanti bina 1 dekat belakang rumah. Hahaha. Jom download katalog 2016 IKEA sekarang! Meleleh air liur tengok kitchen cabinet..huahua..

 

Shakina Farhan Designed by Alieff Artwork